Totaal aantal pageviews

13 juli 2007

Apeldoornse Wandel Vierdaagse

Ik had deze week vakantie genomen van mijn werk. De week is besteed aan het vieren van mijn 1e jaars ‘overleving’ van de longtransplantatie. Het was deze week namelijk precies een jaar geleden dat mijn transplantatie plaatsvond.

Wandelen

Hoe heb ik mijn eerste verjaardag gevierd? Nou, ik heb deze week 4 * 20 kilometer gewandeld tijdens de Apeldoornse Wandelvierdaagse. Ik heb daarmee de omgeving van Apeldoorn van een voor mij onbekende (bosrijke) kant gezien. Tijdens deze dagen liep ik in een, op de situatie aangepast, T-Shirt. Hiermee lokte ik vele reacties uit. Dit werd nog versterkt door het (eerder genoemde), in de vertrek- c.q. aankomsthal opgehangen, artikel uit het Apeldoorns Stadsblad.

Tijdens de vier dagen heb ik met vele mensen boeiende en soms aangrijpende gesprekken gehad. Onderwerpen die aan bod kwamen waren gezondheid, donor-registratie, BNN-Donorshow, Cystic Fibrosis / taaislijmziekte, longproblemen, (wachten op) transplantaties in de eigen kenniskring, zelfmoord, kennismaken met nabestaanden van de donor, mantelzorg, kwaliteit en de eindigheid van het leven en nog een breed scala aan andere onderwerpen.

Klik voor een vergroting!Nadat op donderdag-ochtend het dagblad ‘De Stentor’ ook nog met een artikel over me verscheen en die dag TV Gelderland (op een drukbezet rustpunt) een interview met me had nam de belangstelling nog meer toe. Buiten de gesprekken om gingen ook vele ‘duimen’ ophoog, kreeg ik de nodige felicitaties vanwege mijn eerste ‘verjaardag’ en werden er flink wat handen geschud. Bij het naderen van de finish was mijn moeder en een stel buren aanwezig (mijn vader liep zelf ook mee). Even later werd ik zowaar zelfs nog opgewacht door één van mijn voormalige klanten, geweldig! Zelfs bij het verlaten van het ‘feestterrein’ schoten de nodige (voor mij veelal onbekende) mensen me nog aan.

Het beoogde stukje promotie voor donorschap is in elk geval behaald. Om nog wat extra aandacht op het donorschap te vestigen heb ik in ‘De Stentor’ van vandaag nog een advertentie laten plaatsen, naast de pagina met familieberichten.

Tijdens deze dagen heb ik zowel een vader als ook een oom van een longgetransplanteerde ontmoet die ik toevallig beiden ken. Ook kwam ik een familie tegen die deze dagen via hun T-Shirt reclame maakten voor de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting. We hebben samen een leuk aantal gezellige momenten doorgebracht. (Jammer dat ik jullie de laatste dag niet meer gesproken heb!)

Bezoek en kaartjes

Deze week zijn er de nodige kaartjes en e-mailtjes vanwege mijn ‘1e verjaardag’ binnengekomen. Ook kreeg ik nog spontaan een vriend op bezoek. Bedankt voor jullie aandacht mensen!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Paul,

Gefeliciteerd met behalen van de 4-daagse! Wij vonden het ook erg gezellig. Misschien voor herhaling vatbaar volgend jaar.
Idd jammer dat we elkaar niet meer gezien hebben op die laatste dag.
Veel groetjes, ook van mn vader en moeder.

Noancy van Heeswijk
*de foto komt eraan!

Anoniem zei

Hoi Paul,

GEFELICITEERD! Knap hoor zo een eind lopen. natuurlijk ook gefeliciteerd met je eerste verjaardag.
Ongelooflijk dat het al weer een jaar terug is.

Groeten en tot horen,

Fred

sandy 3.0 zei

hoi paul,
gefeliciteerd! Trouwens leuk t-shirt. Ik ga ook een maken voor in de sportschool, goed idee!
Mooi stukje in de krant trouwens!

Succes verder met leven!
groetjes sandy roorda

Anoniem zei

Hey Paul

Gefeliciteerd met je tweede "eerste" verjaardag! Goed dat je die vierdaagse hebt uigelopen! Kzal es in de Stentor kijken of ik je nog kan vinden, of was het een regionaal stukje?

xxx Tamara

Anoniem zei

Hoi Paul,
Ben blij voor je dat het naar al die jaren zo goed met je gaat. Je bent een toffe taaie.
Groetjes van een hele oude bekende
m

Anoniem zei

Hmmm oke geef het toe ben wat blond :), hoe gaat ie met je? Heb al 60 km gefietst met de fiets, ja weet bij jullie is alles vlak maar hier in limburg is het bergje op bergje af. Hoe het met je?

Groetjes uit limburg. Renate
ps ga eens Hyven